nuffnang

Teme's GANG

tukang gunting....

inspired by Nayzak....


suatu hari di......

teme : abang, potong sampai pendek ye?


tukang gunting : tuhan itu betul-betul wujudkah? saya tidak percaya..
teme: ..............
teme : kenapa abang cakap seperti itu?
tukang gunting : ada sebabnya.. cuba adik keluar dan tengok keadaan sekeliling.. ada yang miskin, ada yang sakit.. haishh..
teme : so?
tukang gunting : kalau tuhan itu wujud, mesti tiada orang yang kesusahan. Tuhan mesti tolong mereka, yang susah akan dimudahkan..
tukang gunting : orang ramai kata tuhan itu Maha mengasihani. Jadi, kalau tuhan itu wujud, tuhan mesti kesian pada mereka yang kesusahan itu..


-terdiam utk mengelakkan arguments yangg tak habis.. plus tiada idea untuk melawan.. fikiran sibuk..

teme : terima kasih abang.
tukang gunting : tiada masalah, perkara kecil je..

teme : abang, saya rasa tukang gunting itu tak wujudlah..
tukang gunting : alamak? kan baru sebentar tadi saya(tukang gunting) gunting rambut adik?
teme : hahaha. kalau tukang gunting itu wujud, kenapa orang di luar ini rambutnya tidak kemas, jenggut pun tidak terurus..
tukang gunting : itu orang yang degil.. sepatutnya, bila rambut sudah panjang, jumpa saya, saya akan tolong kemaskan rambut tu.. mana mungkin saya yang angkat mereka ke kerusi ini dan potong rambut mereka? mereka mesti berusaha cari tukang gunting..
teme : itulah yang saya maksudkan. Tuhan pun wujud, tapi kebanyakan manusia tidak meminta tolong dari Tuhan dengan bersungguh-sungguh..
teme : sebab itulah ramai yang menderita..
teme : saya pulang dulu ya? hari sudah gelap, saya perlu solat maghrib...

22 comments:

  1. teme hensem :) lajuu gle kau buat. hhaaha , bgs2 smga mesej itu smpai :) thx teme !

    ReplyDelete
  2. seriously..the message really2 awesome!

    ReplyDelete
  3. cre dakwah kat worang bkn islam.......berhikmah n mendalam...........

    ReplyDelete
  4. style lah teme! great work of art and nicely said bro :D

    ReplyDelete
  5. nk share bleh??

    ReplyDelete
  6. nak share jugak :)

    ReplyDelete
  7. baguih2.... sy mmg suka klu komik2 ni
    salah satu cara efektif untu berdakwah!!!
    baguih naa~

    ReplyDelete
  8. Mantap mantap, sebelum ni baca versi nayzak. Mantap mantap :)

    ReplyDelete
  9. siyes cool ! ;)
    klu sye pon xdpt nk jwb bile ade org bkn islam tnye psl kewujudan Allah... =(

    ReplyDelete
  10. bagusnya. keep writing abg teme. I got the message.

    ReplyDelete
  11. GREAT !! bagusnyeee. I like the way u deliver the message, simple but really catch the point !! MasyaAllah ~~

    Ps: saya dari indonesia, salam kenal Temeee ^^

    ReplyDelete

HOT POST!!