Teme's GANG

Siri Jalanan Terakhir.


It's about time... 

I’ve been hiding this one medical condition for a few years. Selalunya, aku akan ceritakan apa yang aku lalui kepada public untuk sama-sama berkongsi ibrah dan pengajaran. Buat apa nak kedekut simpan sorang-sorang kan? Hahaha. Tapi ada satu masalah kesihatan ni aku tak boleh nak cerita lagi.

Aku sejenis orang yang takkan berkongsi nasihat akan sesuatu perkara yang aku sendiri tak mampu nak buat. Dalam kes ni, aku tak mampu lagi nak bercerita & being positive about my illness sebab sejujurnya….. aku sendiri tak boleh move on daripada kesakitan & keadaan tu…. Ya, sampai sekarang aku tak boleh move on. Setiap kali aku terfikir, setiap kali itulah aku rasa ‘menyengat’ di hati. Dan setiap kali aku rasa sakit, keperitan itu akan datang bersama kesedihan meratap nasib sendiri.

Sebab tu, kalau korang perasan, buku dalam Siri Jalanan selepas Arkitek Jalanan (iaitu Impian Jalanan dan Signature Jalanan) ada sedikit bersifat throwback ke zaman sebelum Pelukis Jalanan. Bukan aku taknak ceritakan hal semasa, cuma hal yang sedang berlaku sekarang tak mampu untuk aku ceritakan kepada kalian lagi. Aku teringin je nak share pengalaman aku bekerja di London & banyak lagi perkara-perkara menarik yang berlaku. Tetapi belum masanya.

Dalam buku Pelukis Jalanan, aku boleh cerita kepada kalian tentang kegagalan dan keputusan-keputusan salah yang dilakukan oleh seorang pelajar yang dahulunya cemerlang, sehingga dia tak gagal sambung belajar ke luar negara. Pada awalnya, aku sedih, susah, sempit. Tetapi, after a few years, to be exact masa aku final year di universiti, alhamdulillah aku dah boleh move on daripada kekecewaan tu. Aku boleh perlahan-lahan menaip perkataan demi perkataan, ayat demi ayat, perenggan demi perenggan, hingga terhasil sebuah buku. Aku dah move on, sebab itu lah aku boleh berkongsi ibrah dalam buku pertama aku.

Dalam Arkitek Jalanan pulak, aku boleh cerita bagaimana aku kecewa dengan keputusan peperiksaan setelah bersungguh-sungguh berusaha. Masa mula-mula peristiwa tu terjadi, sejujurnya aku merasakan yang aku berhak untuk mendapat yang lebih baik. Tetapi lama-lama aku dah boleh berdamai dengan ujian tersebut. Aku nampak hikmah-hikmahnya. Aku nampak kenapa Allah tentukan semua tu untuk berlaku, dan aku boleh teruskan hidup dengan tenang dan bahagia. Sebab itu lah aku boleh kongsikan ia dalam Arkitek Jalanan.

Selepas itu, ada sesuatu yang terjadi kepada aku. Beberapa percent daripada perkara itu telah pun aku kongsikan dalam Impian Jalanan untuk pengajaran bersama. Tetapi, aku ‘simpan’ beberapa cerita untuk dikongsikan bila aku dah betul-betul bersedia. Jadi, tahun tersebut, aku decide untuk campurkan cerita dalam Impian Jalanan dengan throwback di zaman kanak-kanak. Dengan itu, aku boleh lengahkan perkongsian yang aku belum lagi bersedia. Aku kira, aku akan bersedia untuk berkongsi dalam buku seterusnya.

Setahun berlalu….. pesta buku 2019. Tiba masa untuk aku keluarkan buku yang baru. Jangkaan aku sebelum ini salah. Aku masih lagi tak dapat move on dengan kerumitan yang aku hadapi. Aku masih lagi kecewa dan sedih bila aku fikir tentang perkara tu sorang-sorang terutamanya sebelum tidur. Kenapa aku? Kenapa semuda ini ia berlaku kat aku? Apa salah aku? Ya, dalam hal ini aku belum lagi berjaya jadi hamba yang betul-betul bersyukur. So, aku decide untuk tangguhkan lagi perkongsian. It's not the right time yet. Sebab itu lah buku Signature Jalanan ditulis dengan latar zamannya yang masih ala-ala throwback di zaman persekolahan. Aku tangguhkan lagi perkongsian.

Sekarang sudah menuju ke akhir 2019. Tahun hadapan, insyaAllah macam biasa aku akan keluarkan lagi penulisan baru. Tapi…… Aku tetap tak boleh move on lagi dengan satu masalah yang sama ni. Dah bertahun-tahun, tapi kesakitan tu literally tak sembuh. Aku bukan bercakap soal sakit dari segi medical, sebab itu memang doktor dah cakap yang ia tidak akan sembuh sampai bila-bila. Cuma, kesakitan emosi, kecederaan mental, dan parut spiritual aku masih kuat dan belum benar-benar sembuh untuk membolehkan perkongsian. Kesakitan batin itu lebih besar kesannya daripada zahir. Aku rasa macam menipu diri sendiri kalau aku cerita kat korang dalam keadaan bajet-bajet dah okay dengan hakikat tu. Konon-konon aku dah boleh berkongsi pengajaran. Sebab to be honest, aku masih belum belajar dan masih sedih. Aku masih belum at peace.

Jadi, aku dah set satu timeline........ dan aku akan tamatkan siri jalanan ni.

Cuma aku minta sedikit masa. Aku tak boleh lagi nak berkongsi perihal yang aku duk cerita ni dalam masa terdekat. So, aku minta izin nak tulis satu buku lagi sebelum aku tamatkan siri jalanan buat selamanya. Boleh?

So insyaAllah, tahun hadapan (2020), buku kedua terakhir dalam siri jalanan akan aku keluarkan. Dan pada tahun berikutnya iaitu 2021, jika umur aku panjang, insyaAllah aku akan cuba kuatkan diri menulis buku yang paling akhir dalam siri jalanan. Aku akan kongsikan semuanya insyaAllah. Tau? Doakan semuanya berjalan lancar.

Konklusinya, tinggal 2 buku sahaja lagi dalam siri jalanan.

Maybe it's not too smart to put an end to a series that has made such an impact to my life. But I think that's enough. Keuntungan bukanlah perkara utama. Aku akan tamatkan jugak bila aku rasa dah sampai masa untuk ia berakhir.





Terima kasih yang tidak terhingga kerana setia sejak Pelukis Jalanan, Arkitek Jalanan, Impian Jalanan, dan Signature Jalanan. Aku mintak izin untuk tulis 2 buku je lagi, and lepastu aku takkan ganggu hidup korang dengan jalanan-jalanan ni dah hahaha. Thanks jugak sebab bagi aku merasa jadi penulis best sellers melalui siri jalanan ni walaupun aku mungkin tidak layak untuk menjadi penulis best sellers. Thank you sebab buat aku minat menulis.
And thank you for the memories!


Tu je aku nak share :) 
Take care tau semua?! Jaga kesihatan! Manfaatkan kesihatan selagi anda dipinjamkan kesihatan!


Till my next blog post…. Assalamualaikum…

123 comments:

  1. whatever problems you are facing right now, moga Allah beri kekuatan untuk hadapi dan dipermudahkan semuanya, teme!

    ReplyDelete
  2. You're the best 🤧 we all so grateful bcs had a chance to read all your works and enjoy your drawings. We couldn't ask for more bcs all you have gave is already more than enough. We know you are tougher than that and we all respect your decision. Thanks for all your positive thoughts and words and all your positive vibes that you have spread towards us. Thanks for everything :")

    ReplyDelete
  3. An end to an era. Terima kasih sebab buat saya percaya kepada buku semula wahai Tuan Teme Abdullah. Sebak gila.... Kalaulah sy boleh pujuk teme untuk teruskan lagi siri jalanan sampai bila2 ������

    ReplyDelete
  4. You're the best 🤧 we all so grateful bcs had a chance to read all your works and enjoy your drawings. We couldn't ask for more bcs all you have gave is already more than enough. We know you are tougher than that and we all respect your decision. Thanks for all your positive thoughts and words and all your positive vibes that you have spread towards us. Thanks for everything :")

    ReplyDelete
  5. Hai teme, teme please jaga kesihatan tau. Jangan paksa diri. If u need a rest, u can have it. Thank you sebab teruskan menulis. Thank you sebab berusaha untuk menggembirakan hati kami semua. Thank you for everything. U always have my support 😉.

    ReplyDelete
  6. Hai teme! :)
    terima kasih sebab menulis,
    we love it! <3
    takpeee lambat pun, kami 'kawan' dengan teme jugak hehehe
    don't worry, take yr time,
    may Allah ease everything 😊🌸

    ReplyDelete
  7. Ak akn slalu support ko teme..ingtlah bhwa sakit itu pnghapus dosa

    ReplyDelete
  8. Moga Allah mudahkan urusan Teme.. Keep it up, Fighting!

    ReplyDelete
  9. Dear Teme,

    Alhamdulillah, it's good to hear you're back. Syukur sgt.

    It's okay Teme. You don't have to be so strong all time. Give yourself a break. It's okay to cry once in a while. It's okay to tell people you trust about your problem. I guess that's why Allah created us human, to support each other.

    Teme..
    I may not know what you've been through. But I hope you remember one thing.. Allah wont test us for something we couldnt bare. And I know you're strong enough for this. Say Alhamdulillah in every trial okay, it means Allah still notice us, and wants us to get more closer to Him. Be happy in His trials.

    I will always pray the best for you and your happiness in duniya and akhirah. Smile Teme. This is part of His blessings to you. Take care dear.

    ReplyDelete
  10. aku tak tau kenapa aku nangis ‘)

    ReplyDelete
  11. Don't forget that you a are human too. You need rest, you need your time and it is okay not to be okay. Just don't stay that way for too long. Because we are all strong!

    ReplyDelete
  12. Terima kasih Teme kerana selalu memotivasikan saya dengan setiap penulisan awak. Saya doakan semoga awak sentiasa diberi kekuatan dalam melayari hidup ni. Semoga dipermudahkan semua urusan untuk menulis 2 buah lagi buku siri jalanan. Awak dah buat yang terbaik. Tahniah untuk semua anugerah yang Teme dapat. You deserve it 😊 Cuma, bila dah berhenti menulis x jangan berhenti melukis ya. Sebab melukis tu salah satu terapi jiwa. I love your drawing and writing. Kami semua akan sentiasa support Teme selamanya. Sakit tu ujian untuk kita lebih dekat dengan Allah. Allah uji sebab sayang.

    ReplyDelete
  13. May Allah ease Teme. Whatever it is, remember to take care of yourself first okay.

    ReplyDelete
  14. What ever u do, we always support u..
    Keep writing but don't forget to take a rest. Your books give much inspiration to many people include me.
    Yes, walau kita tahu kesakitan tu mungkin akan sedikit lega bila kita cuba luahkan, tapi utk meluahkan tu juga kadangkala menyakitkan.

    ReplyDelete
  15. Moga teme baik2 saja. Dipermudahkan segala urusan dan cepat sembuh dari kesakitan tu. Amiin.

    ReplyDelete
  16. I will keep support hg teme....keep going...pasti ad hikmah disebalik ap yg terjadi..your penulisan mmng terbaik mnjadi motivasi kpd kmi smua...terima kasih sbb terbitkn buku yg luar biasa☺☺☺☺

    ReplyDelete
  17. Keluar air Mata saya dengar cerita Teme.Saya doakan Teme diberi hati yang cekal untuk mengharungi semua ni.😢

    ReplyDelete
  18. I'm just feel sad when i read this..I hope you will be strong teme..tq because make us happier with your writing..

    ReplyDelete
  19. Terima kasih Teme. Melalui siri jalanan aku banyak belajar utk bangkit. Bukan itu sahaja, melalui buku Teme aku boleh bagi motivasi kepada orang terdekat. Dan melalui siri jalanan aku banyak berkongsi dengan junior-junior. Alhamdulillah dah ramai kawan-kawan, adik beradik, junior aku mula minat dengan penulisan Teme. Semoga Teme diberikan keafiatan, dimudahkan segala perancangan hidup Teme

    ReplyDelete
  20. Take your time Teme. Kami sentiasa menyokong dari jauh. Semoga rahmat dan lindungan Allah sentiasa bersama Teme.

    ReplyDelete
  21. Everyone has their own stories. Be strong. Kita tidak berada di dalam kasut yang sama. Ujian berbeza. Tapi kita tetap kembali kepada Tuhan yang Satu. Tuhan itu sentiasa ada dan tak salah kalau kita menangis. Allah knows better.

    ReplyDelete
  22. Thank u kerana berani kongsi kisah hidup dengan kami . Hargai . Bnyak benda kami belajar . Teruskan berkongsi :)

    ReplyDelete
  23. semoga Allah permudahkan urusan Teme . be strong with everything that go through your life . Thank you for your books . really .

    ReplyDelete
  24. Teme, semoga Allah mudahkan segalanya semoga Allah berkati usaha teme selama ni. I wish nothing but only the best for you��

    ReplyDelete
  25. 2nd paragraph dah meremang..cuak nak sambung baca..btw, tq teme..buku teme semua best..fighting!

    ReplyDelete
  26. stay strong teme ! i'll wait for it ! i'll wait for the last Siri Jalanan . I'll keep support you ��

    ReplyDelete
  27. stay strong teme ! i'll wait for it ! i'll wait for the last Siri Jalanan . I'll keep support you ��

    ReplyDelete
  28. stay storng teme ! we'll support you ! keep yourself strong ! we'll wait until the last Siri Jalanan 😊

    ReplyDelete
  29. Hai teme assalamualaikum ... Your the best aming the best ������ so happy baca semua buku awak������

    ReplyDelete
  30. Teme dearie, stay strong physically and mentally k? I will always pray for you. It's fone if you want to have a rest from writing bcoz your old books will be read by a lot of people out there. I feel like crying after reading this but you know we need to always remember that He's the best planner. I hope that we are friends so I can comfort you more but this comment is all i have. I always wish and hope that I get the chance to meet you but if i don't i hope that you're doing well. Thanks for all the motivations and comforting words. You're special and you need to know that. May Allah bless you and ease everything.

    ReplyDelete
  31. tq teme untuk semua penkongsian teme dalam siri jalanan sebelum ni.moga teme sentiasa kuat dan dan d lindungan Allah swt. walaupun kami sentiasa menunggu karya teme tapi kami jgk nak teme sihat dan cukup rehat. please know that we all love u ��

    ReplyDelete
  32. Salam Teme,
    I hope you're doing fine there. I really do. Terima kasih banyak-banyak sebab sudi berkongsi kisah hidup awak dengan kami. I can say that I've grown up with you. Thank you so much tau! Lepas baca post ni, sedih pula. I'm crying right now tapi Teme jangan pula rasa berat hatikah apa. Do whatever is the best for you okay! Semoga Allah sentiasa bagi petunjuk dekat awak and sentiasa dalam perlindungan-Nya.

    ReplyDelete
  33. hey chin up okay? everyone have their own problem that they couldn't handle it by their own. sometimes, u just have to let it go and just follow the flow :) Allah is the best planner, Dia dah rancang jalan cerita hidup Teme cantik- cantik. as long as u have faith in Him, everything's gonna be okay inshaAllah !!! em i hope u read this comment bcs im ur fans since ur first bby, pelukis jalanan. the book has open my eyes and make me strong to face the reality of life. a big thanks to u my idol <3 act dulu masa ig teme post gambar lukisan je semua i've been amazed w u sebab lukisan tu lawaaaaaaa sangat. DAHLAH I PANTANG JUMPA ORANG TANGAN BERSENI CUZ IM AN ART LOVER SINCE PRIMARY SCHOOL KOT AAAAA and one thing i remember bfr ur ig blow up is kat bio tulis teme and ada simbol tm kan? if tak salah la and i found it funny lol. tak terpikir pulak thats ur ig sebab keluar kat explore je masa tu hehe. not so long after that bila dah baca buku arkitek jalanan baru tahu ada guna ig bcs u rasa sayang and want to keep all ur painting, am i right? hehe u know what? im trully make u as my idol. the way u berdakwah is so smooth by ur amazing books. ure full of beautiful words. masa buat oral bi pun i talk about u. but rasa sedih tak dapat pergi masa meet&greet kat pwtc tu :(( i really want to go but ... masa Teme keluarkan planner pun excited tau nak grab one but i cant :'( i hope i can meet u one fine day (masa tengah sign buku kat bookstore senyap2 ke HAHAHAHAH) THANKYOU BECAUSE GIVE ME A BIG MOTIVATION SIFU i appreciate it a lot. i hope u always be success in ur life. no matter what u do, pls take care of ur health and dont forget to be happy okies. cheer up buddy !!! keep spread loves everywhere and the positive vibes like u always do. I'll always support u even u dont know who i am. much love from me, bidadari xoxo

    ReplyDelete
  34. Bismillah,

    Teme,
    I have read your blog.
    Allahu..
    I have no idea what you've been through,
    so I couldn't ask you to stay strong,
    as I know you've been strong long enough.

    It's okay,
    this life might be our storyline,
    but Allah is the Author,
    as He is the Best Planner.

    Trust Him.


    لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا
    Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita.



    ReplyDelete
  35. Stay strong���� I really loves your book. Don't push yourself over your limit. I'll always support you and can't wait for the next book. Fighting��

    ReplyDelete
  36. teme :') no words can describe how sad i am . no matter what , pls be strong . kita lalu jalan yang sama . jalan cerita yang sama . jika orang lain boleh , kenapa kita tak boleh ?

    ReplyDelete
  37. bila sedih , fikir orang lain sekali . fikir ramai lagi yang sayang awak . if awak sedih , orang yang sayang awak lagi sedih :') u know who you are ❤

    ReplyDelete
  38. move on take time actually, aku tak pernah tahu kau sakit selama ni ") mesti susah buat kau kan? stay strong tau. kalau bende tu buat kau sakit, takpe,, tak perlu cerita, simpan je.. aku taknak tgk kau sakit, please be happy for yourself. jangan paksa diri kau. do something that make u happy not others. kau happy, aku pon tumpang happy gak. fi hifzillah. insyaAllah oneday nnti, kita akan jumpa jugak ��

    ReplyDelete
  39. Thank you for existing, Teme :)) May Allah always protect such a good soul like you. Terima kasih untuk buku2 yang penuh manfaat. Adik2 saya semua suka buku2 Teme & depa semua dah start suka membaca lepas baca buku2 Teme. Sebelum ni hm memang tak lah nak baca buku2 ��

    ReplyDelete
  40. Sesungguhnya Allah bersama kita.
    TQ teme. ☺️

    ReplyDelete
  41. Hi teme. Thanks for your books. You inspired me to be a better person of myself. Whatever it is, please take care of your health okay? Janganlah ingatkan orang je tapi diri sendiri tak jaga kesihatan tu ! Grr . Don't forget to rest, kalau tak nanti jadi gendut hihi We still need you to finish siri jalanan and empayar tauu to inspired more people ❤ tc.

    ReplyDelete
  42. Tak tahu nk pujuk macam mana. But be strong Teme! Take care always.

    ReplyDelete
  43. Apapun yg Teme lalui, saya berdoa agar semuanya dipermudahkan Allah SWT. Allah tidak akan menguji hambanya melebihi kemampuannya.

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikum hai.it's me,fasih. I Hope I can meet you one day.Sy tak pernah jemu dgn buku² Teme,tp sy blm punya masa utk habis membaca your books.I decide utk hbskn lps hbs spm nnt.Teme walau apa pun yg Teme alami skrng,sy doakan Teme kuat dan ceria.Sy sngt gembira dpt melihat dn beli smua karya Teme termasuk Planner.Sy hnya mampu memberi kan sokongan dgn membeli,membaca dan doakan stiap yg Teme lakukan... syafakallah atas sakit Teme...Teme biarpun tidak pernah kita berjumpa...tp sy berharap dgn doa mampu utk kita berhubung...Teme seorang yg interesting sbb mampu menarik minat ramai orang termasuk sy utk membaca karya teme...Kami tahu Teme kuat ���� kepada Mr.Ahmad,Sy harap awak dpt ada dgn Teme dan awak je yg Teme pernah kenal kan pada kami...Ahmad,awak jaga kan Teme utk kami...awak je yg kami kenal yg merupakan sahabat Teme... Teme tiap kali awak jatuh,sakit,sedih,takut... ketahuilah kami sentiasa ade biarpun kita jauh❤️I'm Sorry if this comment mcm karangan...keep strong...dan doakan sy juga ye...I'm candidate spm'd 19,doakan sy berjaya dgn cemerlang dunia akhirat ye,dan sy dpt aplikasi kan ilmu yg sy ade dlm kehidupan sehari an ye....(from your supporters)[for Teme❤️ And Ahmad❤️]

    ReplyDelete
  45. Assalamualaikum hai.It's me Fasih. First of all I want to say syafakallah to Teme.Sy hnya mampu doa dari jauh utk Teme and Ahmad too.Walaupun kita jauh,sy harap dgn doa mampu me dekat kan kita.Ahmad jaga kan Teme utk Sy dan yang lain.Ahamd awak je yang kami kenal krna awak yg ade dan selalu disebut oleh Teme.Teme keep strong.You are my favourite author💎

    ReplyDelete
  46. Kesakitan batin memang perit bagi yang pernah merasai..teruskan kehidupan..jangan berpaling lagi..like me ..sekali nekad I won't cry anymore..cukuplah Allah ada untuk kita..itu yang terbaik..

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum temeabdullah.. semoga sihat2 saja.. semoga dipermudahkan segala urusan.. semoga dimurahkan rezeki.. teruskan berkarya.. sbb teme inspirasi saya.. saya sukaa baca karya teme..

    ReplyDelete
  48. Just keep fighting k!

    I'm using ur books to motivate myself, a mum of my awesome dyslexic boy.

    Terima kasih banyak-banyak. Moga Allah hilangkan segala apa yang membebankan, menyakitkan dan merumitkan kamu... Aamiinnn.

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum Mr teme, sya tk pernah beli lagi buku Mr teme, tpi sya tau buku Mr teme best, sedih bila tau Mr teme nk buat last buku. Sebab sy terpingga2 nak tau perkembangan Mr teme lepas ni. Sy hrap Allah permudahkan semua urusan Mr teme. Assalamualaikum

    ReplyDelete
  50. Penulisan "Teme Abdullah" dah berjaya mendapat tempat di hati ramai pembaca. Pengakhiran siri jalanan bukan pengakhiran untuk "novel" hidup Teme. Apa pun yang Teme hadapi sekarang, semoga diberi lebih kekuatan, kesabaran & keikhlasan dalam menerimanya. Teme dah cukup kuat, tapi kami semua tetap akan doa supaya Teme terus kuat! All the readers (we) proud to say your name as our favourite author :) Semoga Teme dalam rahmat & perlindunganNya sentiasa.

    ReplyDelete
  51. Hey, Teme! Buku Jalanan dah temankan saya dari zaman tahun pertama universiti, sampailah hingga ke tahun terakhir nanti (insyaAllah).

    Macam mana nak cakap eh, saya tak pakai kasut Teme jadi mungkin saya tak tahu, mungkin takkan pernah faham. Tapi saya rasa saya tahu apa yang terjadi kalau betullah ianya berlaku, berdasarkan 'petunjuk' dari buku dan media sosial Teme.

    Awak banyak ajar saya untuk pandang hidup ni dari kaca mata lain. Daripada pembetulan salah faham tentang doa makan hinggalah ke penghargaan karya-karya seni yang selama ini dipandang sepi.

    Beruntungnya awak, Teme. :)
    Ramai orang sayang, ramai orang doakan.

    Janji dengan kitorang tau, jangan 'workaholic' sampai abaikan diri sendiri eh? Jaga diri. 💓

    ReplyDelete
  52. Penulisan "Teme Abdullah" dah berjaya mendapat tempat di hati ramai pembaca. Pengakhiran siri jalanan bukan pengakhiran "novel" hidup Teme. Apa pun yang Teme hadapi sekarang ni, semoga Allah memberi Teme lebih kekuatan, kesabaran & keikhlasan dalam menerimanya. Teme dah cukup kuat, tapi kami semua tetap akan doa supaya Teme terus kuat dan tabah menghadapi dugaan ni! All the readers (we) proud to say your name as our favourite author:) You did great! Semoga Teme dalam rahmat & perlindunganNya sentiasa.

    ReplyDelete
  53. Whatever you are facing right now, you deserve it more than anyone. Tuhan tu lagi tahukan. Take your time okay. Take a rest if you wanted to bcs you deserve it. We, fans, hope the best and will pray the best for you. Tak payah nak rush apa apa. Your wellbeing is what important right now. Take care teme!!!

    ReplyDelete
  54. Keep strong Teme. Semoga Allah memberikan kesihatan yg baik , dipermudahkan segala urusan Teme.

    ReplyDelete
  55. Teme, Take your time.. Don't overpush yourself. Take care teme.

    Terima kasih Teme Abdullah 😊

    ReplyDelete
  56. Hai, be strong teme. Its a common comment that i hope can give u a strenght. I hope one day u can berdamai with that pain. Literally we can always support u but the one that feel the pain is u so take time as much as u need. And as u already set ur timeline, i hope and i pray that before u reach the end of ur timeline u manage to berdamai with that pain. Wish u all the best and may Allah ease u with all ur difficulty

    ReplyDelete
  57. Teme,Tak jadi keberatan untuk rahsiakan kesakitan . Bukan juga satu keberatan untuk kongsikan kesakitan . Sama ada perkongsian tersebut dpt dijadikan pegnajaran atau tidak bergantung dengan si penerima Dan si pendengar . Jangan sesekali kau rasa kau bebankan kami dengan Siri jalanan kau sbb Siri jalanan kaulah yg membantu kami untuk melihat dunia dengan lebih luas .
    There are words said by someone,
    " As long as there is a person that feel soothe by my work or with I am doing , then I will keep on doing that thing . It might look and feel small matter but we don't know how it have become a huge help for those in need"


    Dalam hiduo Kita ade 2 perkara yg perlu Kita ingat Dan hadam .
    1) jangan terlalu risau dengan perkara yg belum terjadi
    2) jangan menyesal dengan perkara yg telah terjadi

    Keep on living because fighting to live is one of our ibadat as Muslim !!!

    ReplyDelete
  58. Memang betul kesakitan batin lebih perit daripada zahir... Tpi encik kena yakin pada diri sendiri yang encik sentiasa ok... Walaupon doktor cakap ia tak akan sembuh tapi ingat encik still ada kat dunia ni jangan lupa yang maha esa itu sentiasa ada untuk hambanya yang lemah seperti kita jadi berdoa lah padanya ketika solat waktu sujud terakhir untuk dekatkan lagi diri tu padaNya... InsyaAllah akan dipermudahkan segala urusan encik sepanjang kehidupan encik

    ReplyDelete
  59. Assalamualaikum teme. I have been reading your first book pelukis jalanan masa sem1 di universiti. And guess what i got a lot of motivation since then. Lps tu mmg tggu kluaran buku trbaru teme utk baca n dptkn motivasi. So apapn kptsn teme kami sntiasa support tau. Byk dh motivasi teme dh bagi melalui buku bku sblm ni. Penulisan teme lain dr yg lain. Stay strong ya whatever yg teme hadap. Moga Allah bantu 😊

    ReplyDelete
  60. Stay strong teme, may Allah shower you with His blessings to make you recover from your illness, He is Al khaliq, the all hearing, the Ar rahman,may Allah give you a strong heart that never stop fight in your faith throughout His test. Be strong ����☺

    ReplyDelete
  61. Assalamualaikum teme..actually i really wanna say thankyou to you sbb dh tulis siri jalanan. First baca buku teme pelukis jalanan masa sem1 stdy kt uni. So i got a lot of motivation dr bku tu..so lpstu mmg tggu je buku keluaran baru teme tiap tahun utk beli dan baca.. Sbb mmg suka motivasikn diri..lagi lagi dr pnulisan teme yg lain dr yg lain ni.. Apapn kptsn teme kami sntiasa sokong.. Dan stay strong dlm ap pn yg teme hadapi.. Ujian tanda Allah syg kan.. Moga Allah sntiasa bantu 😊

    ReplyDelete
  62. Dear teme,
    I pray that Allah will shower you with his blessings to make your pain recover. Thank you sebab dah tulis buku yg boleh bagi motivasi kat semua org. Semua syg awk tau, sbb awk slalu fikir nak happy kan ur reader's. Thank you teme sbb dh sedarkan saya yg pelajaran tu penting when i read ur books pelukis jalanan, ever since that i love your books. Thank you sbb dah share quotes kat twwt, and dlm buku, yg sometimes muncul in coincidence right situation. May Allah grant you happiness with His blessing. 💪🏻☺🍀

    ReplyDelete
  63. salam teme, thank u for everything. To be honest, I wont mind pun kalau teme nk tamatkan siri jalanan ni sbb ye la teme dh share byk bnda dgn kitorang. You are such an inspiration, really. I still remember masa orientasi kat matriks, in front of my new classmates, I talked about you as my fav author.😂 At that time,adela sorang je yg kenal teme, so I guess leh la buat kawan dgn sorang tu but then kena rombak kelas and guess what?? KAT KELAS BARU LAGI RAMAI YG KENAL TEME!!!!😱😱😱😱😱😱 Adela 2 org hehe. Ada sorang ni siap jadikan teme as his role model sbb cita-cita dia nak jd arkitek just like you so yeah. Tp waktu kat kelas baru ni, we dont have to cakap kat depan, we just need to sediakan satu paper and interview everyone. Also, just like him, I state you as my role model too😂 bcs I wish to be as determined as you dlm menghadapi liku-liku dlm menuntut ilmu ni huhu.

    Oh yah, one more thing, a little advice but I dont know if it works for you as Im not in your shoes but I always do this when Im stressed/sad. Find something tht makes you happy, something tht can make you forget about the pain. As for me, I will reach my parents first,only then I decide to take a stroll or eat choco jar (sedapp seriusssssss) atau layan youtube atau kdrama atau lepak dgn kawan. But I get it tht your situation is REALLY different with me but mybe you can try hehe.

    Lastly, I pray that Allah will give you the strength you need and make everything easy for you insyallah 😊

    ReplyDelete
  64. Ur doing good teme. Despite of all the hardships, i hope u will always be ready physically and mentally to accept it, to go through it, and to let it go. Lots of love!

    ReplyDelete
  65. Kuatkan semangat mu Teme. Allah bersama orang yang sabat. Semoga apa jua yg di hadapi Allah permudahkan semuanya. Ameen.

    Teme insan yg baik. Allah hantar Teme untuk setuh hati beribu mungkin berjuta melalui bakat Penulisan Teme. Allah tahu dan Allah buat yg paling terbaik untuk hambanya. Percayalah. KUAT terus. Pandang depan. Jgan henti berdoa ok.

    Assalamualaikum,
    NieydaZachary

    ReplyDelete
  66. Hai teme😊 it's okay to be not okay yaa
    .. Saya bukanlah seorang yang suka membaca buku. Setiap kali baca buku mesti tertidur. Dan begitu jugalah apabila ramai yang heboh akan teme lagi2 masa pelukis jalanan. Jadi saya hanya perhati dari jauh sebab tak minat kan baca buku... Tapi... Sepupu saya selalu ajak saya baca buku teme.. Dan setelah berapa kali percubaan, akhirnya saya baca.. Dan yehh welldone!! You had done the best, buku teme sangat tak clishe dan tak membosankan. You have your own identity dan pegangan. Saya yang tak suka baca nii pun jadi suka baca sebab ibrah yang teme bagi sangatlah menyentuh hati.. Saya juga seorang yang susah menangis, tapi kenapa buku teme ni suka buat saya nangis?? Sebab nangis tu penghilang beban kita. Dan bermakna penyebab tangisan tu dah menyentuh hati kita, tak kira laa sebab marah, gembira, sedih atau perih. So it's okay!! You had done your best!! You also can let go one day. Don't keep it in your heart.. You can cry away or do something more chillax, takyah pikir kami yang sedang menunggu, we also know you need time. Teme tau kami sentiasa ada dengan teme okay. Sentiasa ada dibelakang teme okay!! Teme jatuh, kami ada kat bawah ramai2. It's okay teme😊😁🙆‍♀️Daripada saya, tidak sekipas mana pada awalnya.

    ReplyDelete
  67. Aloo sedih la pulakkk nk hbss dhhh ㅠ ㅠ

    ReplyDelete
  68. Gambate Teme...tak kisahlah selepas ni awak nk tamatkan penulisan jalanan ni atas sebab tertentu saya tetap sokong karya awak yang akan datang...mungkin penyakit yang awak hadapi ni tak kena pada saya jadi untuk bagi kata2 semangat tu saya tak berapa pandai sebab saya tak berada di situasi yang awak alami...just stay strong ingat Allah sentiasa ada dengan kita...
    Kalau Allah izinkan semuanya sekelip mata je boleh berubah...jangan putus berdoa dan mohon padaNya dia lebih mengetahui...He knows you're strong that's why He give you this kind of test...saya pun bukanlah baik dan alim sangat just ini pun untuk peringatan saya jugak...hidup orang lain2 ceritanya ...untuk dibukukan kisahnya terpulang kepada tuan badan samada cara menulis ataupun bercerita sendiri pada yang lain...it's a good thing bila awak rahsiakan identiti dan ceritakan pengalaman hidup awak...but yang mana tahu tu rezeki dia laa selain dari famili awak...kalau boleh saya sendiri pun nak menulis cerita tentang kisah hidup saya tapi setakat ni tak ada yang menarik untuk diberi tahu...
    Its okay Teme as long as you nak menulis ataupun tidak it's up to you...coretan dan setiap bait yang Teme luahkan dalam bentuk penulisan insyaallah moga menjadi iktibar dan inspirasi buat semua...
    Good luck Teme ...

    ReplyDelete
  69. Sabar..lek , lek..tarik nafas..hembuuuuuusss...keep it upp! Tgh tunggu pkul 12 tgh malam 12/12/2019..pastikan siri jalanan tu siap 1/1/2020 jugakk..

    ReplyDelete
  70. Sabar2..tarik nafas..hembooooosss..tatik nafas..hembooooosss..tgh tunggu 31/12/2019 ni..pastikan esok tu buku jalanan dh kluar yaaa..

    ReplyDelete
  71. Sabar2..tarik nafas..hembooooosss..tatik nafas..hembooooosss..tgh tunggu 31/12/2019 ni..pastikan esok tu buku jalanan dh kluar yaaa..

    ReplyDelete
  72. always wannabe org hebat mcm teme

    ReplyDelete
  73. Tq teme, sebab buku awak, i still try the best to survive archi today :) your story give me way to break through all hardships in my bachelor, pray for me

    ReplyDelete
  74. Thank you for everything teme :') be strong okay? Fighting.

    ReplyDelete
  75. Salam'alaik teme.. So happy to see ur blog. Sblum ni sy sllu ktinggalan dgn update tbaru teme. You are my introvert friend. Suka bila bca buku2 teme, ayat2 teme dan mcmna teme asingkn dri dr org ramai tnpa menyisihkn prsaan mereka. Sy pun sama,mcari inspirasi mlalui pnglman dlm rutin sharian. Be happy being yourself. Thank you jd author fav sy sejak tahun lps. Tnpa d rancang sy tba2 dpt tau sy bole mnulis, mlukis,cipta ruang misteri utk dr sdri. Tnpa dsngka jga sy jd secret follower teme slps tnmpk 1 bku misteri d sebuah kedai bku wktu bjln2 mcari inspirasi. Hati tgh sedih kan..at the same time xda msa utk bkongsi crta dgn org lain. Nk jmpa teme dpesta bku thn lps x ksampaian, last2 sy kta with a smile "xpalah".. Apa2 pun hdup kna teruskan sbg hmba Allah yg hnya mnumpang smentara. May Allah protect you everyday. Amiin. Sedihnya x dpt tgk teme sebenar sebelum sy blk hometown Sabah this october.. So happy to know grear author like u. It's not only about ur words, it's ur character . ����

    ReplyDelete
  76. I know you are in pain Teme but you have to be strong whatever it is. Put your trust in Allah. Allah will make ease for you. I know you are strong person and I believe insyaAllah you will make it to finish Siri Jalanan. Be strong. Be positive. Be yourself. Lots of love 💞

    ReplyDelete
  77. Lots of love for you, Teme.. From all of us ❤❤❤

    ReplyDelete
  78. Teme..stay strong.
    May Allah heals your broken heart, so that you will find ease in yourself.
    May Allah heals, and ease.

    ReplyDelete
  79. I have terminal illness and your books somehow keep me going. Thank you and i wish the best for you. Take care. Semoga kau kuat hadapi semua ni🙂

    ReplyDelete
  80. hi teme, i have no idea of what kind of medical problem you have right now, but i hope that you will stay strong and stay positive. i know it's hard but you can do this bro! sorry if we couldn't give you the same positivity that you keep giving to us. one thing that I learn in my life is IKHLAS. Ikhlas dengan setiap ujian yang Allah bagi, Ikhlas apa sahaja yang Allah uji kita, itulah bahagian yang kita kena terima dan telan. InshaAllah ganjaran Allah itu besar buat hambanya yang sabar. Stay strong bro. My prayers are always with you.

    ReplyDelete
  81. Yaa.. Sakitnya batin tak sesakit zahir. . Allahu teme, there's nothing I could delivered to you besides du'a... You're not alone, teme.. But I prayed that one day u will free from those tortured feelings and situations and may Allah guided u to have better and beautiful journey of life:))

    ReplyDelete
  82. Get well soon abg teme...whatever it is am sure u can overcome it soon...u r stronger than u think u r...chaiyok abg teme..can't wait for ur next books. Ur books gimme semngat to further my studies before,after i've been so down dgn results yg teruk..but after baca buku abg i got ur spirit n hustle again(mungkin sngt sikit tp bermakna) ...terima kasih abg teme.

    ReplyDelete
  83. Semoga Tabah ������

    ReplyDelete
  84. Allah tak akan menguji seseorang hambanya itu melainkan dia mampu untk menghadapinya😊😊😊

    ReplyDelete
  85. Allah tak akan menguji seseorang hambanya itu melainkan dia mampu untk menghadapinya😊😊😊

    ReplyDelete
  86. Hi Teme, thanks for everything. For make me to be a strong person. Aku doakan apa masalah yg hg tgh hadap, Allah permudahkan segalanya. Thanks alot! Your books really helping me smpai la aku berjaya habiskan belajar. May Allah bless you.keep writing broh even for yourself,lots of love

    ReplyDelete
  87. Hi Teme, thanks for everything. For make me to be a strong person. Aku doakan apa masalah yg hg tgh hadap, Allah permudahkan segalanya. Thanks alot! Your books really helping me smpai la aku berjaya habiskan belajar. May Allah bless you.keep writing broh even for yourself,lots of love

    ReplyDelete
  88. semoga dipermudahkn segala urusan dan tabah hadapinye...in sha Allah pasti ade jln kluar... aamiin.. terima kasih... anda yg terbaik. ��

    ReplyDelete
  89. Through writing you change people life.. People that you dont even know who they are..and of course you've change mine...i hope you continue your writing because it brings happiness to others but i respect your decision..sometimes we just need time to face the reality.. we cant run away from it because it was part of our life..that are so priceless..

    ReplyDelete
  90. No matter what you're going through.. be strong . Walaupun kami tidak mengenali anda 'personally', tetapi percayalah, Penulisan anda telah banyak mengubah kami. membantu kami menjadi 'manusia' yang lebih matang & telah banyak memberi semangqt untuk kami pursue whatever we want kerana dari penulisan anda, personally saya faham yang semua cabang yang kita usahakan, ada harapannya tersendiri. Terima kasih tak terhingga untuk itu. Kami, pembaca, berterima kasih untuk anda. Allah hadirkan anda dalam hidup kami, ada hikmahnya...walaupun, bukan di alam nyata..

    ReplyDelete
  91. Don't worry Teme i will always support you and yes maybe kita susah nk terima kenyataan yg kita tak sangka utk terjadi kepada kita tapi saya tahu Teme boleh harungi and terima kenyataan tu sbb Teme adalah salah seorang insan yg sgt kuat , yg juga menjadi idola saya utk saya terus kuat menghadapi masalah saya. Apa2 pun stay qowiy 💪🤗

    ReplyDelete
  92. Whatever it is, you know yourself the most. What's the best for you, you know it. So it's okay. Stay strong teme, semoga selalu dalam lindungan dan kasih sayang Allah.

    ReplyDelete
  93. There's no pain that Allah doesn't understand
    There's no struggle that Allah doesn't know
    There's no cry that Allah ingnores
    Keep praying because Allah always listens💓
    Love you teme👊

    ReplyDelete
  94. Stay strong Teme.. Thank You very much for all the jalanan series..

    ReplyDelete
  95. Jika bukan kerna Jalanan, K.Zila mmg dah lama stop baca novel. Kini minat membaca novel bahasa melayu, bercambah kembali. Tq n take care. Semoga kita bisa bertemu.

    ReplyDelete
  96. Jika bukan kerna Jalanan, K.Zila mmg dah lama stop baca novel. Kini minat membaca novel bahasa melayu, bercambah kembali. Tq n take care. Semoga kita bisa bertemu.

    ReplyDelete
  97. May Allah SWT bless you and ease everything. Don't push yourself too hard to forget about the pain. Time will heal. If you're not okay, contact me (even if you don't know me) and we can eat ice cream together.

    Btw, thanks for being the most inspiring author ever (after Allah SWT and the scholars) since your words are very useful and healing. I hope you will fine always even though anything happens.

    ReplyDelete
  98. Dear Teme. I don't read any of your work but still I've surrounded by people who love your writing so much. I know how you inspire them to be better and better Muslim in shaa Allah. You're tough all these times and I pray for the best. I'm not even in my right condition as I'm hurting spiritually too right now, but I realized I've and I am the one who have too change myself. I'll try the best to heal myself.

    Thank you Teme. Your writing talking to my insecure self.

    ReplyDelete
  99. I can't hold my tears from falling down. You post make my cry all the night. Saya tak sanggup nak buka dan baca apa yg awak tulis kali ni teme, ia menyakitkan. Tapi saya gagahkan juga utk habiskan post tu. You know at the same day, I read all your confession, I feel very bad. Kebetulan masatu, saya baru sihat daripada sakit. Yeah, this month... My health is not very good. Macam2 sakit dok terjah badan saya. Senang cerita, ujian datang tak henti-henti pada bulan yg menjadi kelahiran saya iaitu Ogos. Dear Teme, saya tak tahu kenapa first time I saw you, saya rasa cm dh kenal lama je dengan awak... Dan awak slalu ingatkan saya pada kenangan 13 tahun dulu. Masa saya pertama kali meet dengan sorang budak laki masa saya pergi KLIA. Waktu tu umur saya 7 tahun, terlalu muda. Entahlah, I almost forget about that boy tapi bila kenal Teme, You kembalikan ingatan saya pada budak tu even saya tahu awak bukan orangnya.
    Teme, please walauapapun jadi... Tolong jaga diri baik2, jgn push diri utk benda2 yg awak tak boleh buat. Saya tak nak kesihatan awak terjejas. Lastly, May Allah bless you always...

    ReplyDelete
  100. Teme, take care k;) timelime setiap orang berbeza. You are the chosen one to face all of this. Even we dont know your 'illness', Allah knows what is the best for you. Semoga Allah jaga teme dalam rahmat dan kasih sayangNya :) jangan pernah berhenti memberi inspirasi untuk insan2 lain. Back to basics. Untuk apa kita buat semua ini. :) Semalam saya baru habis baca signature jalanan. Tak sabar nak tunggu next jalanan series. Jangan mendiam lama sangat ye ;) semoga Allah mudahkan urusan teme.

    ReplyDelete
  101. Teme assalamualaikum.

    Teme sehat ke harini?

    -Menjadi sempurna dan terbaik dalam segenap hal itu cuma Allah dan datang dengan izin Allah juga. Kita cuma manusia.

    -Merindukan diri yang semalam; yang sihat dan tidak terluka itu bahkan akan lebih menyakiti diri dan fikiranmu sendiri. Syukur selalu.

    -Ternyata untuk bangun dan bangkit (move on) itu perlu perlahan-lahan tanpa tergesa-gesa. Ambil dan bagi masa untuk diri sendiri.

    -Memakai topeng berwajah manis walau disebalik topeng ada wajah kelat, Allah kira dan tahu. Allah setia menemani.

    -Sakit bila tiada sembuhnya tapi bila dengan izin Tuhan pasti akan terubat. Oleh itu usaha selagi mampu disamping gantungkan tawakkal seinfinti yang mungkin.

    Aku berhenti dulu.
    Esok esok insyaAllah aku datang ziarah lagi.

    Fi amanillah Teme.

    ReplyDelete
  102. Memang selalu aje rasa tak sabar nak baca karya Teme yang baru. Tapi, bila baca entri ni, rasa sedih aje. Rasa tak puas hati pun ada. Haha. Kenapa sampai 6 episod aje siri Jalanan ni? Tapi, yelah, pembaca tak boleh nak minta lebih-lebih. Teme lebih tahu apa yang terbaik untuk Teme lakukan.

    Semoga Allah s.w.t sentiasa permudahkan urusan Teme. Ok, Teme. Jaga diri dan emosi. Jangan tamak makan ais krim banyak-banyak. Jaga kesihatan tu.

    ReplyDelete
  103. Teme, can I say something? I don't read any of your books but someday, I know I will. I've read a lot of good reviews about your books and I think 'He must be a great writer since people keep mentioning about his books'
    I can't say keep writing a good books like those Teme, people love it so bad, I just can't. I am nobody to force you to make you do something that I want you to do. It called selfish. Just do whatever you want to do as long as it's a good things and please take care yourself.

    ReplyDelete
  104. Hai teme, tomorrow is my birthday😝 Selamat Hari Merdeka teme! I love your artworks and especially your books❤ I hope you can keep inspiring people. Ofcos dpt saham akhirat kelak! You dont know what ur words mean to others but somehow it also tiring to keep motivate people as we used to be like that and even the pain in ourselves does not heal yet..but as you can do your best, be your best!!! Dont force yourself too much and get some rest also okayy..i dont know what exactly your condition is but what can i say that always have faith in Allah okay. Even u think u are bad just dont stop yourself to improve become a better person for dunia dan akhirat😊 ps: pls take care yourself🌸

    ReplyDelete
  105. Hmmm...I don't know what to say but we are same ...you and I have difficult time.. until now I try to move on but it really hard .... it's really really really hard to I understanding but I still believe that Allah will help me..inshaAllah...please pray for all people that have this problem....and I'll pray for you too.

    ReplyDelete
  106. Redho, redho, redho. Pasrah, pasrah, pasrah.
    Semuga setiap dugaan yang kita hadapi, Allah iringkan dengan hati yang tenang.


    ReplyDelete
  107. Redho, redho, redho. Pasrah, pasrah, pasrah.
    Semuga Allah iringi setiap dugaan dengan ketenangan.

    ReplyDelete
  108. Kepada Teme,

    Hai! Assalamualaikum!
    Semoga sihat selalu tau!
    Anyway, saya dah baca post awak yang tertera di atas.
    Honestly, ianya sangat menyedihkan.
    You look happy dan saya tak sangka, deep inside happy tu, awak menyimpan satu rahsia kesakitan. I just feel bad,I dont why... Setelah 20 tahun membesar, mcm2 org saya dah jumpa and yeah, masing-masing ada kisah terpendam dan menyedihkan. But in your case, even doktor kata penyakit awak takkan boleh sembuh, but i still believe Allah pasti akan selalu lindungi dan pelihara awak walau dimana pun awak berada-my pray for u. Just dont be upset teme, I will always support u in whatever condition... Kita satu family kan? ☺
    Lastly, please jaga diri dan keep smile. All of us nakkan yang terbaik utk awak. Keep fighting!

    -Kita bukan pejuang yang selalu bertemankan pedang dan perisai tatkala di medan perang. Tapi kita adalah manusia biasa yang punya tuhan untuk selalu memayung kita, tak kira dalam kondisi seberat apapun💪-

    ReplyDelete
  109. it OK to be hurt or sick because we are human too but it's not OK to give up ��stay strong ... ��thanks bgi inspirasi/peringatn kat saya insan lemah ni..�� jgn pernah berhenti berdoa dan yakin untuk ksembuhan 'sakit' awk tu insyaallah allah makbulkan.. 'sedangkan permintaan iblis pun allah makbulkan nak sesatkan anak adam sampai kiamat, ni kan kita hamba Allah yg lemah' insyallah insyallah kun faya kun ��

    ReplyDelete
  110. Assalamualaikum Teme,
    How are you? Hope you are always in good health...

    I've just knew you recently after observing many twits regarding to your drawings on Twitter...indeed, it really caught my eyes!
    I never knew Teme Abdullah before this (sorry for my ignorance...), I've done some searching and you know in the end, I've ended up buying all the 6 books!
    The works are really inspiring & life-changing motivation regardless of age & walks of life...Really looking forward for your next masterpieces!
    Teme, despite your struggles, you are always special.
    Keep moving, Teme...We always support you..
    Allah bless you always...

    ReplyDelete
  111. Okay, I'm crying! Had been following your IG last year, but tonight i learn your story. Better late than never right. Each words from you touch everyone's heart. You can know when you read all the comments. I don't know who are you and we are totally stranger, but i feel so close to you. Since zaman sekolah, I always dream to further my study at UK. But i'm not too lucky. So, a dreams just left as a dreams. And now,at 25, I still work as a contract staff. But, its okay. Saya bersyukur. Setiap manusia rezeki berbeza. And what you get now semuanya hasil dari usaha u. And same goes for me. Appreciate all your sharing. I've ended up buying all your books.Sangat bermakna for someone like me.

    I don't know apa yang u sedang lalui. I know sometimes its hard to accept the reality. Happened to me in 2017. During my final year at university, my father disahkan penghidap cancer lymphoma. It's hurt. Until now, still hard to believe that my father left us forever. Senang untuk berkata redha, but take time for my heart to fully accept everything...

    Whatever medical problem you had to face, i know you had enough "heart" who really love you to stay with you, to hug you, to listen, to be there, to support you, to go through everything with you. When you need to cry just do it, when you need to stop just do it, when you need to rest, please do it and when you need anything, Allah always with you.

    I'm far from perfect, saya masih seorang pendosa yang cuba untuk berhenti melakukannya. Setiap detik saya lawan diri sendiri supaya meninggalkan terus 'dosa' itu. Its hard. Im still trying. Until this second...

    Really want to know the real you. To meet the real you. Maybe one fine day, dengan izin Allah. Knowing you asal selangor, I pon asal Selangor. Lahir kat Parit 10 Timur, Sungai besar. Mungkin kita pernah berselisih. HAHAHAHHA.
    Btw, nice to meet you Mr.T
    Panjang umur kita jumpa lagi


    Farah Zulkifli
    Sungai besar-Felda Chemomoi-Shah Alam

    ReplyDelete
  112. Okay, I'm crying! Had been following your IG last year, but tonight i learn your story. Better late than never right. Each words from you touch everyone's heart. You can know when you read all the comments. I don't know who are you and we are totally stranger, but i feel so close to you. Since teenagers, I always dream to further my study at UK. But i'm not too lucky. So, a dreams just left as a dreams. And now, I still work as a contract staff. But, its okay. Saya bersyukur. Setiap manusia rezeki berbeza. And what you get now semuanya hasil dari usaha u. And same goes for me. Appreciate all your sharing. I've ended up buying all your books.Sangat bermakna for someone like me.

    I don't know apa yang u sedang lalui. I know sometimes its hard to accept the reality. Happened to me in 2017. During my final year at university, my father diagnosed as lymphoma cancer.

    ReplyDelete
  113. I m looking for my previous comment but tk jumpa hehe nvm 😅 Looking forward for siri jalanan teme!! Fighting!!

    ReplyDelete
  114. Tiap sesuatu pasti ada disebaliknya hikmah kebijaksanaaNya. Moga hatimu damai dgn kebijaksanaanNya.

    ReplyDelete
  115. Teme..Terima kasih atas segala penulisan anda..sy sentiasa menjadikan penulisan teme sebagai inspirasi dlm hidup sy...sya doakan teme sentiasa sihat dan mendapat kebahagiaan di Dunia dan Akhirat

    ReplyDelete
  116. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Hai. It's me, Teme. I'm sorry if you have to go through word verification before posting comment(s). I received tonnes of spam comments lately. I had to turn the word verification on 😕. I'm sorry. Jangan jemu untuk komen tau!

HOT POST!!