Teme's GANG

kita DIPERHATIKAN!!

"saya nak roti pisang satu"
Pisang, musuh tradisiku dari kecil.. 
Mungkin kerana 'mind-set', setiap kali aku makan lebih dari sebiji, aku akan mula pening..

Tapi akhir-akhir ini, itu antara menu yang sering aku pesan.. 
Kononnya mencabar diri, berhadapan dengan kelemahan dalaman.. cewah...
Atau mungkin juga mengimbas kembali pelbagai kenangan? (tak yah pikir.. ini aku saja mengarut kasi sedap ayat)

Maka mulalah aku keluarkan reaksi yang pelik ketika berusaha menelan..
Reaksi maha buruk dan spontan.. 
dengan harapan..
reaksi begini membantu aku senang menelan..
Sahabat aku sedang memerhati, tanpa aku perasan..







"teme... aku nak berdakwah.. tapi aku tak reti computer.. macam mana nak buat blog?" 
"Rasulullah saw, Imam Syafie, Imam Maliki, Imam Ahmad, Imam Hanafi dan lain-lain tu takda blog pun?" 

Sikap anda,
Percakapan anda,
Nada suara anda,
Riak wajah anda..
Semuanya dakwah..

Mungkin juga senyuman anda berjaya menarik minat seorang hamba untuk mengenali islam..
Bukankah anda dapat pahala free di situ?


فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ
"Barang siapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarah pun, niscaya dia akan melihat (balasan) nya."[Al-Zalzalah : 7]
Rasulullah telah mengajar kita menjadi muslim yang cemerlang.
Baik hubungan dengan manusia atau Tuhan.
Sama ada kita nak ikut, atau nak buat-buat tak perasan...

#HormatilahPengawalKeselamatan #TibaTiba

7 comments:

  1. nice one :) part tiba-tiba tuh kelakar la pulak.. But, it's true.. We have to respect them

    ReplyDelete
  2. hashtag hangg. hahahaha. baguih.

    ReplyDelete
  3. "teme... aku nak berdakwah.. tapi aku tak reti computer.. macam mana nak buat blog?"

    "Rasulullah saw, Imam Syafie, Imam Maliki, Imam Ahmad, Imam Hanafi dan lain-lain tu takda blog pun?"

    suka dialog yg nie. hihi

    ReplyDelete

Hai. It's me, Teme. I'm sorry if you have to go through word verification before posting comment(s). I received tonnes of spam comments lately. I had to turn the word verification on 😕. I'm sorry. Jangan jemu untuk komen tau!

HOT POST!!